23 Şubat 2016 Salı



 MUDANYA ŞÜKRÜ BEY YALISI

Öncelikle Allah bu yalının sahibine bol kazanç, bereket, sağlık, huzur, mutluluk versin. Bunu kesinlikle belirtmek istedim. Çünkü bu yalıda gözüm yok. Önünden geçtiğimde hasetlenmem yok. Çoğunlukla hafta sonlarını Mudanya'da geçiririz.Deniz kenarında yürüyüş yapmaya bayılıyorum. Her yürüyüşümde de bu yalının önünden geçiyorum. İlk geçişlerimde çok dikkatimi çekmezdi, zamanla internetten Mudanya'nın tarihi ile ilgili araştırma yaptığımda fark ettim.


Bu yalı için şöyle genel bilgi yazısı var ;
 1895 yılında inşa edilen, Osmanlı sivil mimarî örneği olan bu yapı 1987 yılında tam restorasyon görmüş olup Mudanya'nın tarihî tek yalısıdır. 





Hep merak etmişimdir içini acaba nasıl diye. Her önünden geçişinde hayallere dalıyorum.
 Böyle bir yalıda doğmuş olsaydım nasıl bir hayatım olurdu? 
Acaba içi nasıl dekore edilmiştir?
Ben yaşasaydım nasıl dekore ederdim?
.... Bunlar gibi bir sürü sorular hayaller . Bir ara restaurant olarak kullanıldı. Şimdiki durumunu bilmiyorum ama en büyük hayalim bir gün orayı satın alıp butik otel yapmak . 






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder