18 Haziran 2016 Cumartesi

Kitap Defterim

Herkese merhaba. 

Bir önceki blog yazımda sizlere bir kitap defteri yaptığımdan bahsetmiştim.

Şimdide bu defteri nasıl yaptığımı, nasıl bölmelere ayırdığımı ,

içine neler yazdığımı anlatmak istiyorum.

Evde geçen senelerden kalan okul ve dershane defterlerim var. Sayfaları bitmeyen bir defterimi seçtim bu iş için yeni bir defter almak istemedim. Elim bulunan eski defterlerimi kullanıyorum böyle şeyler için. Defterime yazıyorum öncelikle eski ders notlarımı yırttım. Eğer size sonradan lazım olacağını düşünüyorsanız yırtmayıp bantlayabilirsiniz. 




İlk önce elimde var olan kitapların bir listesini çıkarttım. Kitabı ismini , yazarını, sayfa sayısını yazdım. Bunu elimde hangi kitaplar var , kaç tane oldu acaba diye tek tek saymaktansa bu listelere bakmanın daha iyi olacağını düşündüm. 


Ben kitap okurken sevdiğim , unutmak istemediğim, bana okuduğum kitabı hatırlatacak cümlelerin altını çizerim . O altını çizdiğim cümleleri bu kitap defterime not alıyorum .



Sonra beni çok etkileyen romanların kısa bir özetini de yazıyorum o romanı hatırlatacak karakterleri, nelerin olduğu, mekanlarını filan. Ayrıca kendimce eleştiride yapıyorum. Ne düşünmüşüm acaba o kitabı okurken diye . 


Bütün bunları tek tek acaba şu kitapta ne yazıyordu , bunda ne anlatıyordu diye düşünmemek için yapıyorum. İlerde defterime bakıp evet bunda bu vardı , bu kitap beni şöyle etkilemişti , bunu okuken şöyle hayal edebilmiştim diyebilmek için.


En kısa zamanda görüşmek üzere  :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder